Розповіли, як правильно оформляти спадщину в Україні: дуже важливі деталі


Експерти стверджують, що прийняття спадщини в Україні є однією з найскладніших юридичних процедур. Тому для того, щоб правильно оформити його, громадянам слід дотримуватися алгоритму, що складається з чотирьох етапів.
1. Протягом шести місяців з дня смерті громадянина, його родичам або тим, хто вважає себе його спадкоємцями, необхідно заявити про своє право на спадок.
Для того щоб заявити про нього, слід звернутися до нотаріуса за останнім місцем проживання померлого і написати заяву про прийняття спадщини (або про відмову від прийняття, якщо спадкоємець так вирішив). Якщо померлий громадянин жив в селі, то необхідно звертатися до сільської ради із заявою про реєстрацію прав спадкоємця і оформленні спадщини.
Згідно зі статтею 1241 Цивільного Кодексу України, до осіб, які мають право на обов’язкову частку у спадщині, відносяться малолітні, неповнолітні, повнолітні непрацездатні діти спадкодавця, непрацездатна вдова (вдівець) та непрацездатні батьки.
Примітно, що спадкоємець не може прийняти лише частину спадщини, а від іншої частини відмовитись. Спадкоємець або приймає, або пише відмову на всю спадщину.
До нотаріуса потрібно принести такі документи:
– Паспорт;
– ідентифікаційний код;
– Свідоцтво про смерть спадкодавця;
– Заповіт (якщо є);
– Якщо заповіту немає, потрібно принести документ, що підтверджує родинні стосунки спадкоємця з померлим. Для дітей – свідоцтво про народження, для чоловіка – свідоцтво про шлюб, для далеких родичів – документи для відстеження ланцюжка споріднених зв’язків із спадкодавцем;
– Правовстановлюючі документи на майно, яке буде успадковано.
2. Нотаріуси повинні зробити запити в державні органи з приводу правовстановлюючих документів:
– Щодо земельної ділянки – в Державному земельному агентстві нададуть виписку з державного земельного кадастру;
– Щодо будинку / квартири – в бюро технічної інвентаризації – про власника і про відсутність самовільного будівництва;
– Щодо автомобіля – в сервісний центр Міністерства внутрішніх справ – чи не знаходиться авто в розшуку;
– Про майно – до сільради – довідка про суму, що підлягає виплаті;
– Про вклади в банку – в банк.
3. За заявою спадкоємця нотаріус відкриває спадкову справу і заносить дані про це до реєстру. На цьому етапі потрібно чекати ще півроку, коли всі спадкоємці можуть заявити про своє право на спадщину.
4. Після закінчення шести місяців з дня смерті спадкодавця спадкоємці повинні прийти до нотаріуса і написати заяву про видачу свідоцтва про право на спадщину.
Після проходження всіх етапів, спадкоємець отримує свідоцтво про право на спадщину, яке підтверджує право власності спадкоємця на об’єкт спадщини.
Крім того, експерти нагадують українцям про витрати, які їм доведеться понести в ході оформлення спадщини. У них входить оплата послуг нотаріуса та сплата податку на спадщину.
Слід зазначити, що нерухомість не обкладається податком, якщо її успадкували спадкоємці першої та другої черги – діти, чоловік і жінка, батьки, брати (сестри) спадкодавця.
Джерело Новин
Технологии Blogger.