Загрузка...
Загрузка...

Угробили за 5 днів: в Мелітополі 26-річна дівчина загинула через недбалість лікарів


Її мати, Олена Синявська, яка теж має медичну освіту, переконана дочка загинула через недбалість медиків.

Христину занадто довго направляли від одного фахівця до іншого, відмовилися обстежувати в стаціонарі, а коли поставили діагноз, було вже пізно: дівчина, яка ще п'ять днів тому була абсолютно здорова, померла на руках у матері в приймальному покої лікарні, так і не дочекавшись належної допомоги.
Подробиці. 

Барбовалом по інфаркту
26-річна Христина Ткаченко відчула себе погано 17 вересня. В той день вона залишилася вдома з дворічним сином.

- Це була субота. Я поїхала за покупками на ринок, - розповідає мама дівчини Олена Синявська. - Ми розмовляли з дочкою по телефону, коли вона несподівано сказала: "Мама, щось мені погано. Мені дуже погано". І тут же у Христини телефон відключився.

Було близько полудня. Я запанікувала, кинулася викликати швидку допомогу. Спішно приїхала додому. Дочка сказала, що у неї різко потемніло в очах. Вона вийшла на вулицю, їй не вистачало повітря. Нічого надприродного Христина не робила - просто взяла дитину на руки.
Коли я приїхала, дочці стало краще. Вона попросила мене відкликати швидку. А потім години через півтора їй знову стало зле. Потемніло в очах, була сильна біль за грудиною. Дочка скаржилася, що у неї вся щелепа німіє. Я сама медик і зрозуміла, що це перша ознака серцевої патології. Я знову викликала швидку.

Доктор з ходу сказав: "Так тут інфаркт!" Але коли Христині зробили кардіограму, заявили, що з нею все в порядку. Тиск теж було в нормі. Лікар сказав накапати дочки барбовала. Я до виклику вже дала їй 20 крапель барбовала і корвалтаб. Але лікар наполягав, що потрібно накапати ще 40 крапель.

Мені було тривожно, я попросила, щоб нас направили в лікарню. Мені відповіли, що у вихідний там робити нема чого - мовляв, на прийомі один черговий лікар.На всі мої запитання лікар сказав, що у дочки вегето-судинна дистонія і порадив в понеділок йти до терапевта, - розповідає Олена Олександрівна.

У дівчини тим часом з'явився дикий головний біль, її нудило. Полегшення настало лише після уколу спазмалгону. Проте воно було недовгим - стан знову погіршився.
Терапевт відправила до окуліста...

Христина ледве дочекалася понеділка. Вранці вона відразу вирушила до свого дільничного терапевта Дорофеевскої.

- Лікар послухала серце дочки і, за словами Христини, буквально підскочила зі стільця, - розповідає безутішна мати дівчини. - Сказала, що чує жахливі шуми і поставила в карті діагноз "порок серця" під трьома питаннями. Дочка поскаржилася, що дуже погано себе почуває і попросила направити її в стаціонар. Лікар бачила, що Христина ледве стоїть, але напрямок їй не дала. Замість цього направила до невропатолога, вертебролога, сказала зробити загальний аналіз крові і рентген шиї. Відправила навіть до окуліста!

Дочка попросила дати їй хоча б лікарняний, але і лікарняного їй в цей день не дали! Дитина моя пішла на роботу, а всі співробітники бачили, що вона була ніяка. І відпрацювала так весь день. На наступний день була злива. Я всю ніч не спала - у мене було погане передчуття. Дочка лежала вдома пластом, не могла встати.

Я побігла до Дорофеевскої по зливі сама. Зустріла її в коридорі. Буквально бігла за нею, благаючи дати лікарняний. І лікар наді мною змилостивилася - виписала лікарняний на три дні на ГРВІ. Мовляв, за цей час ми встигнемо обстежитися. Відправила нас на УЗД серця до Галини Карновскої. Сказала, що встановлені цим лікарем діагнози підтверджуються. Я не стала сперечатися. У середу дочка пішла до вертебролога в "зелену" поліклініку.

На прийом ми її привезли в 7.30, хоча починався він в 8.00. Дочка була в черзі першою, просилася прийняти її швидше як медпрацівника. Але взяли Христину тільки в 9.40. Лікар сказала: "Спочатку я прийму всіх людей, які прийшли на масаж". На 13.30 дочка була записана на УЗД. Я працювала в другу зміну, коли Христина подзвонила мені прямо від лікаря і зі сльозами сказала: "Мамо, прийди до лікарні, тут все дуже погано".

На УЗД лікар поставила діагноз: "Аневризма. Розшарування грудної аорти". Сказала, що зараз викликає швидку допомогу, і що моїй дочці потрібна термінова госпіталізація. Приїхала швидка допомога і брати її не хотіла. При аневризмі кожен рух небезпечно для життя. Дочку повинні були на ношах везти, а її попросили йти своїм ходом. І повезли в хірургічне відділення першої міськлікарні. Там лікарі подивилися на неї і пішли. Навіть тиску ніхто не вимірював, серце не послухав.

А потім з'явилася санітарка з гойдалкою і наказала дочці роздягатися догола. Відбувалося це в приймальному спокої прямо в коридорі. Повний хол людей, а дочку просять роздягнутися догола! Вона рознервувалася, почала плакати. Нахилилася зняти взуття і почала хрипіти. Тільки й встигла сказати: "Мені погано". Поруч не було жодного лікаря. Я вискочила в хол, почала кричати, кликати на допомогу. Дочка вмирала на моїх очах. У неї покрутило руки і ноги, почалися судоми. Її повезли в реанімацію, сказали, що будуть на ній різати одяг. Чому цього не зробили відразу?

Христина Ткаченко померла 21 вересня в реанімації. Вийшов до її матері доктор тільки й зміг сказати: "Так повинно було статися..."
Угробили за 5 днів

Не встигла Олена Олександрівна навіть усвідомити, що сталося, як їй почали дзвонити... з ритуальних служб. За словами жінки, працівники похоронного бюро, розташованого біля моргу, і зовсім вимагали у неї 150 гривень за транспортування дочки в морг. Суму цю обіцяли "скостити", якщо вона замовить у них похоронні послуги.

Близько трьох годин вбита горем жінка чекала вердикту патологоанатомів. Розтин затримували лікарі, не передавали в патбюро історію хвороби дівчини. Коли ж це все-таки сталося, патологоанатом повідомив, що причиною смерті Христини став гострий інфаркт з розривом серця.

- Я 26 років віддала медицині і ніколи не думала, що мої колеги занапастять мою дочку.
Мою дитини угробили за п'ять днів! Вбили своєю халатністю абсолютно здорову 26-річну дівчинку, у якої не було абсолютно ніяких скарг на погане самопочуття. Все можна було запобігти, якби вони направили нас в кардіологічне відділення в суботу або хоча б в понеділок... - впевнена Олена Олександрівна.

Загибла Христина Ткаченко і сама була медиком. Дівчина працювала медсестрою в Центрі первинної медико-санітарної допомоги № 2, була масажистом-реабілітологом. Ще недавно вона раділа отриманого медичної освіти і будувала плани на майбутнє. Виховувала дворічного сина.

- Я сама сирота, з 20 років, у мене в житті була одна відрада - моя дочка. А тепер її немає. Немає її, розумієте? Я не можу в будинку знаходитися! Я йду з дому кожен день, тому що просто не можу тут знаходитися! Я ходжу як зомбі - не можу ні пити, ні їсти, ні спати! Я кожен вечір п'ю подвійну дозу снодійного, щоб хоч трохи поспати. І я не знаю, як мені вийти з цього стану. Я закрила кімнату дочки. Я не можу туди заходити, у мене серце розривається, розумієте? У мене онук кожен день запитує, де мама і коли вона повернеться. Що мені відповідати йому? І як мені з цим жити? У мене життя припинилася. Як ніби половину мене відрубували. Що я скажу своєму онукові? Йому два роки, він навіть матір свою не згадає в обличчя! Як мені з цим жити? - ридає вбита горем мати.

Нонсенс, але терапевт, так і не дала загиблій направлення в стаціонар, продовжує приймати хворих. На своїх робочих місцях знаходяться всі медики, які так і не поставили дівчині правильний діагноз. Вбита горем мати Христини має намір шукати справедливість у правоохоронних органах і міськздороввідділі. Заяви туди вона вже написала.

- Я хочу, щоб винні у смерті моєї дочки були покарані. Щоб ці лікарі більше нікого не загубили. Христина просила у них направлення в стаціонар, я просила напрямок, але нам його не дали. Всі кола пекла моя дитина пройшов на ногах, до інфаркту її довели. Я два роки з цим терапевтом відпрацювала в одній амбулаторії, як вона могла так поставитися до моєї дитини? Хіба це по-людськи? Невже так важко було відразу направити її в стаціонар, де дитині моїй в одному місці зробили УЗД і аналізи? Її б прокапали, моя дочка була б жива! - впевнена Олена Олександрівна.

Зазначимо, що на проблеми з серцем загибла Христина Ткаченко ніколи не скаржилася. В дитинстві у неї діагностували пролапс мітрального клапана, але потім цей діагноз зняли. У недбалості медпрацівників вже розбирається міськздраввідділ. Його начальник запевняє: винні у смерті дівчини будуть покарані.

- Вже створена спеціальна комісія, яка займеться розслідуванням резонансного випадку, - заявив начальник міськздороввідділу Ігор Маслов. - До неї увійшли фахівці-кардіологи, УЗИсти, терапевти, працівники станції швидкої медичної допомоги. Тобто фахівці всіх служб, які були задіяні в діагностиці пацієнтки.

До висновків комісії я нічого сказати не можу. Але запевняю: робота комісії буде об'єктивною. Я особисто буду контролювати. Ми знаємо маму дівчинки, вона медпрацівник зі стажем. Знаємо і саму дівчинку - вона була хорошим фахівцем. У цій ситуації ніхто нікого закривати не буде. Якщо я помічу на будь-якому етапі, що хто-то кого-то починає виправдовувати, я особисто викличу в Мелітополь комісію з обласного департаменту охорони здоров'я. Можливо, в Мелітополі буде прецедент, але винні будуть покарані.
Джерело Новин