Як пригнати авто за новими правилами: детальна інструкція


Ми постараємося максимально коротко та крок за кроком описати всі необхідні дії для того, щоб пригнати з-за кордону автомобіль, скориставшись зниженими ставками акцизного збору.

Якщо ви вперше дізналися про «зниження розмитнення» – вам буде корисний цей матеріал. 

Крок перший: визначаємо бюджет

Від усієї суми, яку ви маєте в своєму розпорядженні, на покупку автомобіля за кордоном слід виділити 40-50%. Решту  піде на поїздку, «розмитнення», першу реєстрацію та інші супровідні витрати, включно з невеликим резервним фондом. Попередньо розрахувати розмитнення можна за допомогою нашого калькулятора, але не забудьте, що він враховує лише мито на авто з ЄС, акциз і ПДВ. Додайте до отриманого результату ще близько 10-15% і отримаєте приблизну картину того, «скільки треба грошей на все».
Крок другий: вибираємо країну

Найбільш цікавий Євросоюз: трохи нижче ввізне мито та найбільший вибір автомобілів, але потрібна віза. Білорусь – віза не потрібна, але багато автомобілів виробництва РФ, вони «не прохідні», а парк європейських вживаних іномарок досить старий. Грузія – привабливі ціни на «вторинці», не потрібна віза, але відстань така, що не завжди вдасться отримати заплановану економію. В'їжджати «крізь» зону АТО або з АР Крим не можна. Інші варіанти або ще далі, або також діє візовий режим.

Можна придбати авто з доставкою контейнером, наприклад. Але ви повинні по всім документам проходити і як покупець, і як особа, що супроводжує і ввозить ТЗ. Можуть бути «нюанси», а щоб їх уникнути – краще заздалегідь дізнатися "звичаї" вашої регіональної митниці, проконсультувавшись з митним брокером (див. крок 4). Автомобілі, країною походження яких є Росія, не підлягають «розмитненню» зі зниженим акцизом.
Також не можна ввозити авто з окупованих територій.

Крок третій: підбираємо автомобілі

Для здійснення цього кроку навіть не потрібно нікуди йти: використовуючи звичний інтерфейс AUTO.RIA ви можете підбирати авто з популярного порталу Mobile.de і не тільки. Запустити пошук автомобілів за кордоном можна перейшовши за цим посиланням. Пам'ятайте: авто повинно бути випущено після 1.01.2010 року (саме випущено, а не вперше зареєстровано) і відповідати нормам Євро-5 або 6. Попросіть у продавця надіслати фотокопії документів на автомобіль, з допомогою яких ще перебуваючи в Україні можна перевірити чи дійсно машина відповідає регламенту Євро-5.
Крок четвертий: договір з брокером

Визначившись з попередніми етапами і, головне, автомобілями, які потрапляють в діапазон бажаної покупки, непоганим рішенням буде знайти брокера, який стане супроводжувати всі операції по заїзду та митному очищенню вашого авто. У розмові з ним ви зможете більш точно вивести бюджет, розрахувати «розмитнення» і звузити коло пошуку автомобілів, які ввезти буде вигідно. Найбільше скупчення брокерських офісів традиційно знаходиться біля місцевої митниці. Але якщо рішуче налаштувалися на самостійну операцію в режимі максимальної економії — пробуйте: не святі горщики ліплять.

Крок п'ятий: поїздка

Питання з візою, якщо вона потрібна, ви, ймовірно вирішили, ми можемо хіба підказати, що авіаквитки можна підшукати тут, готелі тут. Нагадаємо, що з собою можна готівкою везти до 10 000 євро, більшу суму можна перевезти на банківській картці (але буде комісія при отриманні коштів у банкоматі або переведення гривень в іноземну валюту по «міжбанку»), або ж можна взяти з собою друга, який також зможе везти ще €10 000 на руках. Зрозуміло, ви вибрали декілька автомобілів, вони перебувають або в одному місті чи досить близько. Краще мати хоча б 5 запасних варіантів, а заодно поцікавитися розташуванням авторинків і торгових майданчиків того регіону, куди ви прямуєте. З власниками чи комісійними майданчиками ви заздалегідь здзвонилися або списалися по електронній пошті, наявність авто перевірено, як і відповідність їх опису в оголошеннях.

Крок шостий: купівля

Автомобілі, які продають приватники, зазвичай йдуть в одній ціні «брутто», в автосалонах і на комісійних майданчиках можуть бути варіанти також з ціною «нетто» і окремо зазначеним податком на додану вартість (у німців, наприклад, він називається Mehrwertsteuer). Як повернути ПДВ при купівлі автомобіля, якщо ви зважитеся на такий крок, також підкаже брокер. Купити авто у приватника в ЄС доволі важко – хороші пропозиції «забирають» за годину, в основному місцеві «перекупи», які через 2 години виставлять це ж авто у себе на майданчику. Змагатися з перекупниками, часто емігрантами з СНД або Туреччини, досить складно. Вони на місці і моніторять ринок практично цілодобово. Але, якщо прихопити з собою ноутбук або планшет та подбати про доступ в Інтернет, цілком реально спробувати випередити «місцевих».

В будь-якій країні при купівлі автомобіля доведеться укласти договір купівлі-продажу, оформити страховку, зняти авто з обліку та/або отримати тимчасові номерні знаки. Також уточніть в автосалоні або у продавця чи потрібні ще якісь додаткові дії від вас, наприклад, такі як місцевий техогляд, оплата доріг і т. п. Відправте фотокопії документів на автомобіль («бриф») своєму брокеру, щоб він зміг почати готувати документи для в'їзду, розрахувати суму, необхідну для внесення фінансової гарантії на кордоні.

Крок сьомий: в'їзд в Україну

Заїзд на прикордонний контрольно-пропускному пункті проводиться через «червоний коридор». Ви повинні повідомити працівнику митної служби з якою метою в'їжджаєте в Україну на даному автомобілі. У нашому випадку – це слідування на регіональну митницю з метою «розмитнення» ТЗ. Від вас буде потрібно внесення суми фінансової гарантії відповідно до ПМД (попередня митна декларація).

Ці гроші зараховуються в якості гарантії того, що ви дійсно «розмитните» автомобіль у встановлений термін. Брокери зазвичай досить точно розраховують скільки потрібно внести на зазначений рахунок. Добре, якщо на Українській стороні є хтось з ваших знайомих, хто може за вас внести ці гроші і повідомити контрольний номер, отриманий після оплати. Можливо, за попередньою домовленістю, це зробить ваш брокер. Якщо ж ви бажаєте це здійснити самостійно – машину доведеться залишати на стоянці на прикордонному КПП, слідувати до найближчого відділення банку, після чого повертатися з квитанцією і контрольним номером, що досить незручно. Сплачені вами кошти пізніше будуть зараховані в якості «розмитнення», можливо 1:1, або з деякою корекцією суми. 

Завершивши всі питання на кордоні – у вас є 10 днів до прибуття на регіональну митницю за місцем проживання.

Крок восьмий: бюрократичні формальності

До «розмитнення» слід оформити сертифікат на ТЗ та акт експертної оцінки. Про сертифікацію у деталях розписано тут, а з оцінкою доведеться звернутися або до незалежного експерта, в цьому вам допоможе брокер (можливо, буде дорожче, але разом з тим швидше).

Крок дев'ятий: «розмитнення»

При перетермінуванні 10 днів після перетину державного кордону можуть бути деякі проблеми, отож у встановлений термін приїжджаємо на митницю. Якщо ви впевнені в своїх силах – заповнюєте необхідні документи самостійно, і подаєте весь пакет уповноваженому працівнику Митної служби ДФС. Якщо ви дійсно в курсі що і за чим робити, нам нічому вас вчити. Якщо ж вид декларацій з дрібними таблицями і необхідність орієнтування в яку графу який код вказати, розуміючи, що від цього залежить чимало, знову звертаємося до митного брокера. Він в курсі що і в якому порядку робити, ваша задача – віддати всі папери і чекати результату.

Можливо, буде потрібна доплата за «розмитнення», але в основному, всі брокери вираховують все досить точно ще на етапі внесення фінансової гарантії на кордоні. Якщо ж сталася переплата – повернути гроші готівкою буде складно. Так вже влаштована вся ця «кухня». Одержавши документи від митниці – знову є 10 днів на реєстрацію в СЦ МВС, отримання номерів і техпаспорта.

Крок десятий: реєструємо авто

Перед поїздкою в Сервісний центр МВС уточніть графік його роботи і наявність черг. Багато СЦ МВС обладнані онлайн веб-камерами, черги або їх відсутність можна побачити не виходячи з дому. Необхідні документи: Заява затвердженого зразка; Документ, який підтверджує правомірність придбання, ввезення та митного оформлення ТЗ (митна декларація); Документи на автомобіль з країни, в якій він раніше стояв на обліку («бріф»); Сертифікат відповідності.

Розраховуєте розмір збору в Пенсійний фонд: Базою для нарахування збору є вартість автомобіля, зазначена в довідці, що видала Митна служба. Збір нараховується на вартість ТЗ без урахування ПДВ, якщо він вказаний окремо в супровідних документах: 3% – вартість авто до 227 370 грн; 4% – від 227 371 до 399 620 грн; 5% – ТЗ, дорожчі 399 620 грн*. *числа в грн. актуальні в 2016 році, далі вони зміняться. Вартість першої реєстрації, а також більш детально про цю процедуру ви можете прочитати тут.

Вітаємо! Тепер ви власник «свіжопригнаного», при чому самостійно, автомобіля! Ви можете ним розпоряджатися як завгодно, крім продажу до спливу 365 днів з моменту першої реєстрації. Втім, і продати можна, але тоді доведеться сплатити акцизний збір за повною ставкою. Слідкуйте за тим, щоб в техпаспорті в графу «особливі відмітки» інформація була внесена коректно.
Джерело Новин
Технологии Blogger.